1885
Albert Hahn a Heinrich Eisner založili v Bohumíně rourovnu
1888
Zahájení provozu slévárny na výrobu litinových radiátorů
1896
Moravskoslezská a.s. pro drátěný průmysl postavila v Bohumíně drátovnu
1906
Zavedení výroby pozinkovaného drátu, první linka tohoto druhu v Evropě
1913
Zavedení výroby ocelových lan z nízkouhlíkových ocelí a mědi
1927
Zahájení výroby patentovaného drátu
1945
Znárodnění podniku
1949
Výroba drátu z martenzitické oceli a z oceli pro jehly, zahájení výroby pružin
1958
Spojení dvou původně samostatných podniků do jednoho s názvem Železárny a drátovny Bohumín
1960
Otevření nového provozu pro výrobu patentovaného drátu
1978
Zavedení výroby ocelových kordů a patních lanových kordů do pneumatik
1993
Převedení státního podniku na akciovou společnost ve státním vlastnictví s názvem ŽDB a.s.
1994
Dokončení privatizace kupónovou metodou a soukromými investory
1995
Valná hromada společnosti zvolila do představenstva a dozorčí rady představitele většinových vlastníků
1998
Slavnostní otevření prvního společného podniku Bekaert-ŽDB Bohumín, s.r.o.
2003
Rozdělení Závodu na pět dílčích závodů:
- závod Drátovna tažírna patentovaného drátu
- závod Drátovna tažírna nepatentovaného drátu
- závod Lanárna
- závod Ocelové kordy
- závod Pérovna a průvlakárna
2006
Spojení závodu Drátovna TPD a Drátovna TND v jeden celek s názvem Drátovna.
2010
Začlenění závodu Ocelové kordy pod Drátovnu
2011
Začlenění závodu Lanárna a provozu výroby průvlaků pod Drátovnu
2012
Projekt rozdělení odštěpením a vznik samostatné společnosti ŽDB DRÁTOVNA, a.s.
2012
Od 1. října 2012 je ŽDB Drátovna a.s. novou dceřinou společností Třineckých železáren – Moravia Steel
2013
Implementace a zprovoznění informačního systému SAP v celé společnosti ŽDB DRÁTOVNA a.s.
2014
Zahájení projektu „Modernizace provozu Tažírna nepatentovaného drátu – 1. etapa“
2017
Uvedení Mořírny Tažírny patentovaného drátu do opětovného provozu, a to pouhý jeden rok od vzniku požáru na tomto provoze
2018
Zahájení realizace projektu „Modernizace provozu Tažírna nepatentovaného drátu – 2. etapa“
2020
Výstavba nové expediční haly provozu Tažírna nepatentovaného drátu a její uvedení do provozu